Zomerserie jonge OKA-leden: Ana Maria Marin

Interview 11 jul 2018

Omschrijving

Eigenzinnig, doordacht en met impact.


Artikel

Eigenzinnig, doordacht en met impact. Dat is wat grafisch ontwerper Ana Maria Marin kenmerkt. Ze maakt infographics, logo’s, illustraties, gifjes, maar ook boeken, brochures, flyers, websites, huisstijlen.

Ze komt altijd met een ontwerp dat je niet verwachtte, waardoor het impact heeft. Want je moet wel je boodschap zodanig overbrengen naar je klanten dat het blijft hangen. De opvallende flyers van de RAAD-GEVER voor OKA vorig jaar zijn onder meer van haar hand, en de politieke partijen hebben ze goed toegepast in hun uiteindelijke coalitieakkoord.

Portfolio
Bijgaande foto’s tonen een greep uit haar brede portfolio. Elk voorbeeld is weer anders dan het vorige, opvallender, ludieker, aparter. Want dat is waar Ana-Maria voor gaat. Drukwerk maakt een comeback, zegt ze. En zeker als je het combineert met een goede online presentatie. Mensen willen iets in handen hebben, dan hebben ze er meer aandacht voor dan wanneer het op het scherm voorbij schiet. Dus ja: kies voor de combi.

Interactie
Wat OKA betreft mag er wel wat meer interactie komen, vindt ze. De leden moeten meer verbinding kunnen vinden. Bijvoorbeeld wat vaker een workshop, uitwisseling van kennis, vraag en aanbod, sparren over een onderwerp, en graag zulke leuke #yoka-bijeenkomsten als bij Luxor Live of Boekhandel Het Colofon.

Klap
De wisselende bijeenkomsten die er nu zijn met de bedrijfsbezoeken / in house bijeenkomsten maken het een stuk leuker. Het maakt het toch wat oubollige karakter steeds minder, en dat is alleen maar goed. En als klap op de vuurpijl Arnhem Proeft afgelopen week: fantastisch!



Afbeeldingen


Auteur

Frank profile pic
Frank Thooft
Communicatie