Nieuw lid: Dominique van de Wijgaart

Interview 25 sep 2017

Omschrijving

de onzichtbare verkoper


Artikel

‘De onzichtbare verkoper’, noemt Dominique van de Wijgaart het. Ze schrijft teksten voor ondernemers waarbij ze haar woorden zodanig kiest dat de lezer snel getriggerd wordt door te lezen. Ze baseert zich daarbij onder andere op NLP-technieken, maar ook op haar intuïtie en jarenlange ervaring. Een kennismakingsinterview door Frank Thooft.

Het ondernemen heeft ze van haar vader, de uitvinder van de Wobbels. Zelf begon ze ooit als Cesartherapeut, want het zelfstandige trok ook haar aan. En ook: het een-op-een contact met mensen. Het je verdiepen in de ander, het snel analyseren wat die nodig heeft, en dan met een oplossing komen.

Vertrouwen

Na de geboorte van haar kinderen gooide ze het roer om en verdiepte zich in copywriting. Ze volgde een opleiding en had voor een opdracht persberichten nodig en klopte daarom in Elst aan bij het kantoor van de Betuwekrant. “De deur van de Gelderlander zat dicht, vandaar dat het de Betuwe werd”, lacht ze. “Paul Lapian vroeg meteen of ik artikelen voor de Betuwe wilde schrijven. Drie jaar lang heb ik als ZZP-er voor hem gewerkt en talloze bedrijven en ondernemers op de pen genomen.”

Tot zaken komen

Met die basis ging ze verder en ontwikkelde zich als specialist in persberichten, webteksten, blogs en nieuwsbrieven. Kort, krachtig, raak, dat is haar ding. Met de techniek van NLP als basis: hoe kun je het beste echt contact met de ander maken, hoe kun je het best tot verbinding komen, ofwel: hoe kun je het best door je tekst tot zaken komen.

Tips

Voor veel ondernemers neemt ze nu teksten uit handen. De to-dolijstjes die alsmaar langer worden en waar de ondernemer het schrijven van teksten steeds maar uitstelt zijn nu haar focus geworden. Ze is als een verlengstuk van de ondernemer waar het om communicatie en verbinding gaat. Ze blogt, houdt ontwikkelingen voor haar klanten bij, tipt hen en sterkt hen. En verkoopt via haar teksten.

Social media

Op het gebied van social media is ze inmiddels helemaal thuis, met name op Facebook. “Daar kan je voor een ondernemer een enorm bereik genereren. Wat je vroeger met de krant deed, kan je nu online. Dat is geweldig!”



Afbeeldingen


Auteur

Frank profile pic
Frank Thooft
Communicatie-coördinator